ولادت باسعادت امام حسین(ع)وحضرت ابوالفضل(ع)
انجمن علمی فرهنگی وهنری مرکزتحقیقات و آموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان آ.ش- تبریز
مقالات انجمن علمی فرهنگی وهنری مرکز

 

میلاد با سعادت اختران تابناك امام حسین و حضرت ابوالفضل العباس بر شما مبارک باد

 

به گزارش امور فرهنگی و دانشجویی مرکز آموزش شهید سرداری روز شنبه 2/3/94 بعد از برگزاری نماز جماعت در نمازخانه مرکز مراسمی به مناسبت گرامیداشت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و همچنين ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز با همکاری امور فرهنگی و دانشجویی مرکز برگزارگردید. دراین مراسم ریاست محترم مرکز ،معاونت و نماینده ولی فقیه درمرکز و جمعی از کارکنان و دانشجویان حضور داشتند . حجت الاسلام آرمان ضمن تشکر از برگزاری چنین برنامه هایی ، در مورد سومين امام معصوم فرمودند که در سوم شعبان سال چهارم هجرى در شهر مدينه ديده به جهان گشود. او دومين ثمره پيوند فرخنده على (ع) و حضرت فاطمه دختر پيامبر اسلام (ص) بود.امام حسين(علیه السلام) گوهر تابناك و چراغ درخشانى است كه همواره بر تارك تاريخ درخشيده و خواهد درخشيد. طالبان هدايت و انسان‏هاى خسته از ظلم و تبعيض و ذلت و ستيزه، نامردمى و ناجوانمردى را به حق رهنمون ساخته و بيدار نموده است. عنصر جاودانه‏اى كه به يقين رمز ماندگاريش را در الهى بودنش بايد جُست. سيره‏ى ارجمندش را در قرآن بايد نگريست تا به حقيقتش يا شمه‏اى از حقيقتش دست يافت. حسين بن على در دوران عمر خود به شجاعت و آزادگى و ايستادگى در برابر ظلم و ستم شهرت داشت. و همچنین ایشان فرازهايى از آيات نورانى قرآن را در سيره‏ى علمى و عملى آن امام همام اشاره نمودند اگر چه ما هرگز نمیتوانیم كه عمق شخصيت آن درياى علم و معرفت و اخلاق و معنويت را دریابیم  ولى از باب عرض ارادات به پيشگاه آن شفيع روز محشر به عناوین اشاره و اکتفا میکنیم.

1- انس با قرآن‏  2-اخلاص و رضايت الهى‏   3-اخلاق كريمانه    4-امر به معروف و نهى از منكر   5-ايثار   6-توکل‏    7-جامع اضداد    8- جاودانگى‏     9- حق تلاوت قرآن‏    10- حق‏گويى‏    11- چند بُعدى بودن‏   12- حضور در محضر الهى‏   13- خوف و خشيت الهى‏      14- مقام ذكر   15- صبر و تسليم‏    16- عبادت‏   17- عزت‏طلبى و ذلّت ستيزى‏

حاج آقای آرمان نیز در مورد نامیده شدن امروز به روز پاسدار فرمودند که امام خمينى (ره) در سوم شعبان سال 1399 برابر با هفتم تير ماه 1358 پيامى به مناسبت ولادت امام حسين (ع ) فرستادند و در اين پيام سوم شعبان را روز پاسدار ناميدند.و بیانیه امام خمینی به مناسبت روز پاسدار را برای حضار ایراد نمودند. آرمان همچنين در مورد در مورد حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز  فرمودند که در چهارم شعبان سال 26 هجری قمری ديده به جهان گشود. چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه (س) بود، كه اميرالمومنين از برادرش عقيل، كه به اصل و نسب قبايل آگاه بود، درخواست كرد زني را از دودماني شجاع براي او خواستگاري كند و عقيل، فاطمه كلابيه (ام البنين) را براي آن حضرت خواستگاري كرد و ازدواج صورت گرفت. اميرالمومنين (ع) از اين بانوي گرامي، صاحب چهار پسر به نامهاي عباس، عثمان، جعفر و عبدالله شد. عباس (ع) ازبرادران ديگرش بزرگتر بود و هر چهار برادر به امام خويش، حسين (ع) وفادار بودند و در روز عاشورا در راه آن امام جان خود را نثار كردند. آقای آرمان همچنین به القاب آن حضرت اشاره و چند مورد را برشمردند:

 1- قمر بنی هاشم   2- باب الحوائج   3- طيار   4- الشهيد    5- سقا
حاج آقای آرمان نیز در مورد نامیده شدن امروز به روز جانباز، کلام تاریخی امام را بیان کردند که : جانباز زبان گویای اسلام است . ایشان اشاره ای به بیانات حضرت امام خمینی در مورد جانباز نموده و سخنان گهر بارامام را برای حضار یادآور شدند.

 در پایان با پذیرایی از حضار و ذکر صلوات برنامه به اتمام رسید.                                                                     

 

امورفرهنگی و دانشجویی مرکز آموزش استان آذربایجان شرقی - خرداد94



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 6 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط مرکزتحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان آ.ش- تبریز
آخرین مطالب